Kumla bostäder

Frågor och svar

Varför mäter ni vattnet i våra lägenheter?

Systemet med individuell mätning är mer rättvist än tidigare. Nu kan du som hyresgäst påverka dina vattenkostnader. Vattenförbrukningen redovisas separat på hyresavin.  Om du är mer sparsam med vattnet kan du sänka dina kostnader.

Hur söker jag en lägenhet hos er?

Du gör en bostadsanmälan via webben eller genom att besöka vår Kundtjänst. Du fyller i uppgifter om dig själv samt vilka önskemål du har. Därefter görs en registrering för att söka lägenhet. Du måste själv aktivt söka bostad. Välkommen med din ansökan.

Varför kommer ni inte när jag har gjort en felanmälan?

Vi kommer så fort vi kan när vi får en felanmälan. Men akuta ärenden går först. Även årstiden påverkar våra möjligheter att komma snabbt. Vintertid prioriterar vi snöröjningen om inte ärendet är akut. De flesta felanmälningar klarar vi av inom 2-3 dagar, ibland snabbare än så. Ibland måste ett inköp göras av material som behövs för att åtgärda felanmälan.