Kumla bostäder

Felanmälan

Gör din felanmälan direkt på webben

Felanmälningar som inte är akuta görs via ”Mina sidor” där felanmälan sker direkt på webben. Genom att följa instruktionerna fyller du i felanmälan i några enkla steg. Du kan också se statusen på dina registrerade felanmälningar. Ju noggrannare du är när du fyller i, desto bättre förberedda är vi när vi ska åtgärda felet och kan förhoppningsvis avhjälpa det snabbare.

Oavsett om du ringer in eller felanmäler något via hemsidan (Mina Sidor) får du nu ett sms av oss att vi mottagit din felanmälan. Vi skickar även ett sms när felet är åtgärdat och vi avslutar ärendet.

Vi hoppas att detta kommer att underlätta för dig som hyresgäst nu när du kan följa ditt ärende från början till slut!

Om du vid anmälningstillfället av din felanmälan uppgivit att vi ska ringa dig innan så provar vi att ringa dig tre gånger, om ingen svarar avslutar vi felanmälan och ni får återkomma på nytt om ni vill ha felet åtgärdat.

Vid akuta fel efter kontorstid ring SOS Alarm, 019-12 03 25.