Felanmälan, jour och SOS Alarm
Att anmäla ett fel
Felanmälan gör du enklast genom att logga in på Mina Sidor. Det är enkelt att göra en felanmälan digitalt och du kan till och med bifoga en bild på det som du behöver ha hjälp med! Vi prioriterar felanmälningar som inkommit digitalt så prova, det är inte svårt! Under kontorstid kan du också ringa oss, 019-58 88 00.
Akuta fel
Om din felanmälan är av akut karaktär och du måste ha hjälp omgående utanför kontorstid ringer du SOS Alarm på 019-12 03 25. Som akuta fel räknas:
- Vattenläcka
- Stopp i toaletten
- Strömavbrott
Felanmälan tv, telefoni och internet
Har du problem med ditt internet, tv eller telefoni ska du kontakta din tjänsteleverantör. Läs mer om det på den här sidan
Det här fixar du själv
Enklare fel i din lägenhet ansvarar du själv för att åtgärda. Det kan gälla till exempel:
- Byta proppar i elskåpet
- Rensa golvbrunn i dusch eller under badkar
- Rensa vattenlås under tvättställ i badrum
- Rengöring av filter över spis
- Rengöring av ventilationsdon i tak och vid fönster
- Montera, ta bort eller laga persienner
Titta gärna på dessa filmer så får du en bra vägledning: Fixa felet själv
Felparkerade bilar
Behöver du anmäla en felparkerad bil gör du det här
Störningar
Drabbas du av störningar utanför kontorstid ringer du vår störningsjour som hanteras av SOS Alarm: 019-12 03 25. Läs mer här hur vi jobbar med störningar
Skadedjur
Har du drabbats av skadedjur i din lägenhet? Kontakta Anticimex