Felanmälan, jour och SOS Alarm
Att anmäla ett fel
Felanmälan gör du enklast genom att logga in på Mina Sidor. Det är enkelt att göra en felanmälan digitalt och du kan till och med bifoga en bild på det som du behöver ha hjälp med! Vi prioriterar felanmälningar som inkommit digitalt så prova, det är inte svårt! Under kontorstid kan du också ringa oss, 019-58 88 00.
Akuta fel
Om din felanmälan är av akut karaktär och du måste ha hjälp omgående utanför kontorstid ringer du SOS Alarm på 019-12 03 25. Som akuta fel räknas:
- Vattenläcka
- Stopp i toaletten
- Strömavbrott
Följ vår steg-för-steg-guide
Att göra en felanmälan via Mina Sidor är enkelt! Öppet dygnet runt och du kan i detalj beskriva vad som är fel, både med ord och bild.
1. När du loggat in på Mina Sidor och valt ”skapa felanmälan” väljer du vilken del av ditt boende som du vill felanmäla. Är det i din lägenhet, i tvättstugan eller kanske i trapphuset? I vårt exempel valde vi lägenhet. Då får du förslag på ytor i lägenheten som det gäller. Vi valde vardagsrum i vårt exempel.

2. I vardagsrummet finns förslag på vad i vardagsrummet du vill felanmäla. Är det golvet, ventilationen eller kanske något i taket? Är du osäker kan du alltid välja övrigt.

3. I vårt exempel valde vi Golv parkett som alternativ. I nästa steg finns ett färdigt förslag som är ett vanligt fel. Du kan välja det eller skriva i fritext vad som är fel. Svara på frågan om vi får gå in med huvudnyckel. Du kan också skriva fritext med ytterligare information om du vill. Svara på frågan om du har husdjur. Lägga gärna in en bild på det som du vill felanmäla!


4. Vill du göra mer än en felanmälan? Upprepa de första stegen i guiden igen. I vårt exempel valde vi att även felanmäla toalettsitsen i badrummet.


5. Till sist behöver vi ditt namn och dina kontaktuppgifter så att vi kan nå dig vid behov!

Felanmälan tv, telefoni och internet
Har du problem med ditt internet, tv eller telefoni ska du kontakta din tjänsteleverantör. Läs mer om det på den här sidan
Det här fixar du själv
Enklare fel i din lägenhet ansvarar du själv för att åtgärda. Det kan gälla till exempel:
- Byta proppar i elskåpet
- Rensa golvbrunn i dusch eller under badkar
- Rensa vattenlås under tvättställ i badrum
- Rengöring av filter över spis
- Rengöring av ventilationsdon i tak och vid fönster
- Montera, ta bort eller laga persienner
Titta gärna på dessa filmer så får du en bra vägledning: Fixa felet själv
Felparkerade bilar
Behöver du anmäla en felparkerad bil gör du det här
Störningar
Drabbas du av störningar utanför kontorstid ringer du vår störningsjour som hanteras av SOS Alarm: 019-12 03 25. Läs mer här hur vi jobbar med störningar
Skadedjur
Har du drabbats av skadedjur i din lägenhet? Kontakta Anticimex