fbpx
Välj en sida

Information kring Covid-19

 

Här nedan följer en samlad information som rör Kumla Bostäder och Coronaviruset, Covid-19. Som grundregel följer vi alltid folkhälsomyndighetens rekommendationer för att i största möjliga mån skydda våra hyresgäster, vår personal och tillsammans minska smittspridningen.

Besök i kundtjänst

Från och med den 4 november 2020 är kundtjänst stängt. Det betyder att vi inte tar emot några fysiska besök inomhus. Många frågor och ärenden går att lösa på annan väg;

  • Är ditt ärende en fråga av allmän karaktär kan svaret finns här på hemsidan. All information på hemsidan är uppdaterad med det senaste.
  • Svaret på din fråga kan finnas i forumet! Sök efter frågan eller ställ den själv, vi svarar oftast inom 24 timmar (vardagar)!
  • Är din fråga inte av allmän karaktär kan du maila oss på info@kumlabostader.se
  • Vi har generösa telefontider, ring 019-58 88 00!

Felanmälan

Från och med den 25 februari 2021 utför vi endast akuta felanmälningar där du som hyresgäst inte är hemma. Allt för att ytterligare minska kontakten mellan oss och på så sätt minska risken för smittspridning. Om det av någon anledning ej skulle vara möjligt för dig att gå ut ur lägenheten skall du befinna dig i ett annat rum medan vi genomför felanmälan. Vi tar inte emot felanmälan av ”ordinarie karaktär” just nu utan dessa får vänta tills smittorisken dämpat sig. Risken för smittspridning minskar om vi undviker ett hembesök hos dig som inte är nödvändigt just nu.

Förbesiktningar, slutbesktningar, tvättstugevisningar och lägenhetsvisningar

 

Sedan i början av februari 2021 utför vi förbesiktningar via telefon eller i lägenhet där hyresgäst inte är hemma och godkänt att vi går in med huvudnyckel. Slutbesiktning inför månadsskifte utförs utan hyresgäster. Tvättstugevisningar är också inställda. Du som sagt upp din lägenhet ombeds att ta foto och på så vis kunna visa lägenheten digitalt.

Hjärta av rönnbär