Välj en sida

Information kring Covid-19

 

Här nedan följer en samlad information som rör Kumla Bostäder och Coronaviruset, Covid-19. Som grundregel följer vi alltid folkhälsomyndighetens rekommendationer för att i största möjliga mån skydda våra hyresgäster, vår personal och tillsammans minska smittspridningen.

Farbror som kramar barn med uppmaning att visa hänsyn

Besök i kundtjänst

Från och med den 4 november 2020 är kundtjänst stängt. Det betyder att vi inte tar emot några fysiska besök inomhus. Många frågor och ärenden går att lösa på annan väg;

  • Är ditt ärende en fråga av allmän karaktär kan svaret finns här på hemsidan. All information på hemsidan är uppdaterad med det senaste.
  • Svaret på din fråga kan finnas i forumet! Sök efter frågan eller ställ den själv, vi svarar oftast inom 24 timmar (vardagar)!
  • Är din fråga inte av allmän karaktär kan du maila oss på info@kumlabostader.se
  • Vi har generösa telefontider, ring 019-58 88 00!

Felanmälan

Från och med den 4 november 2020 utför vi endast akuta felanmälningar. Det betyder att vi inte tar emot felanmälan av ”ordinarie karaktär” just nu utan du får vänta tills smittorisken dämpat sig. Risken för smittspridning minskar om vi undviker ett hembesök hos dig som inte är nödvändigt just nu.

Förbesiktningar, slutbesktningar, tvättstugevisningar och lägenhetsvisningar

 

Från och med den 4 november 2020 utför vi inga förbesiktningar i uppsagda lägenheter. Slutbesiktning inför månadsskifte utförs utan hyresgäster. Tvättstugevisningar är också inställda. Du som sagt upp din lägenhet ombeds att ta foto och på så vis kunna visa lägenheten digitalt.