Information kring Covid-19
*Uppdatering 11 januari 2022*
Pandemin har än en gång tagit ny fart och smittspridningen i Sverige och övriga världen är högre än någonsin tidigare. På Kumla Bostäder fortsätter vi följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer och försöker så långt det är möjligt att anpassa den till vår verksamhet. Under hösten återgick vi till så kallat normalt läge men har nu beslutat att återinföra vissa anpassningar för att skydda både dig som hyresgäst men också vår egen personal.
Besök i kundtjänst
Kundtjänst är nu öppet för besök enligt besökstiderna. Dock är ytterdörren låst och besökare ombeds att ringa på klockan. På så sätt kan vi begränsa antalet besökare inomhus och de frågor och ärenden som kan behandlas telefonledes kommer så att göras. Många frågor och ärenden går ändå att lösa på annat sätt än via ett besök hos oss, så kan du maila (info@kumlabostader.se) eller ringa oss istället är vi tacksamma!
- Är ditt ärende en fråga av allmän karaktär kan svaret finns här på hemsidan. All information på hemsidan är uppdaterad med det senaste.
- Svaret på din fråga kan finnas i forumet! Sök efter frågan eller ställ den själv, vi svarar oftast inom 24 timmar (vardagar)!
- Är din fråga inte av allmän karaktär kan du maila oss på info@kumlabostader.se
- Vi har generösa telefontider, ring 019-58 88 00!
Felanmälan
Är det något som inte fungerar som det ska i din lägenhet gör du felanmälan till oss. Enklast är att du loggar in på Mina Sidor här på hemsidan och anmäler, det är dessutom öppet dygnet runt och ingen väntetid! Vi utför felanmälningar som anmäls enligt ordinarie rutiner. Vi önskar att SAMTLIGA i hushållet är friska när vi besöker er. Blir ni sjuka, berätta för oss och vi kommer en annan dag istället! Vidare ber vi dig befinna dig i ett annat rum eller utrymme medan vi åtgärdar din felanmälan, allt för att minimera en alltför nära kontakt. Vi ser gärna att munskydd används om tillräckligt avstånd inte går att hålla.
Förbesiktningar, slutbesktningar, tvättstugevisningar och lägenhetsvisningar
Förbesiktning och slutbesiktning utförs fysiskt på plats i lägenheten. Du som hyresgäst ombeds att hålla avstånd, helst vara i ett annat rum. Tvättstugevisningar är inställda. Du som sagt upp din lägenhet ombeds att visa din lägenhet för sökande, men med uppmaning om att hålla avstånd och endast träffas där samtliga i sällskapet är friska.